Produkcja filmów promocyjnych i reklam – wykorzystaj siłę obrazu

5 marca 2021

Jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów – to znane chińskie przysłowie. Potwierdza się ono też w reklamie, która od lat korzysta ze skuteczności wizualnych środków przekazu. Na początku były to zaledwie fotografie, jednak wraz z postępem techniki i wzrostem dostępu do kina, a potem internetu i telewizji, powoli zastąpiły je filmy. Współcześnie filmy są jednym z filarów dużych i małych kampanii – nieważne, czy chodzi o reklamę nowego produktu, akcje społeczne czy też kształtowanie wizerunki marki. Tak szerokie wykorzystanie filmów promocyjnych jest możliwe głównie za sprawą zróżnicowania ich form, pośród których łatwo można znaleźć tę, która do danej strategii reklamowej będzie najlepiej dopasowania.

Produkcja filmów – jak firmy i podmioty publiczne korzystają z nich do reklamy?

Spoty reklamowe są najczęściej stosowanym rodzajem produkcji filmowych, pomocnym podczas promocji marki. Świetnie kojarzymy je z TV, jednakże w ostatnich latach głównym sposobem ich prezentowania stał się też internet – niejednokrotnie napotykamy je na portalach informacyjnych albo YouTube, na domiar tego powszechnym zabiegiem jest wyświetlanie ich na ekranach w środkach komunikacji publicznej. Warto wspomnieć również o firmach korporacyjnych, które są ważnym elementem planu tworzenia korzystnego wizerunku marki w oczach przyszłych pracowników oraz konsumentów. Istotnym gatunkiem są poza tym filmy promocyjne. Ich opracowanie zlecają nie tylko firmy, ale też różne instytucje – między innymi te zajmujące się promowaniem organizacji charytatywnych, fundacji czy regionów bądź miast. To narzędzie nadające się znakomicie do przedstawienia piękna danego miejsca, postępów wszelkiego rodzaju inwestycji (na przykład budowy autostrad czy biurowców) albo informacji o działalności charytatywnej. Pokrewnym typem są filmy eventowe, będące rodzajem reportażu z rozmaitych wydarzeń branżowych.

Produkcja filmów – u kogo zamówić ich wykonanie?

By reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła prognozowane skutki, powinny one charakteryzować się wysoką jakością. Zatem produkcję filmów wypada powierzyć wypróbowanej, profesjonalnej firmie. O poziomie usług oferowanych przez konkretne studio niemało powie nam galeria jego ukończonych prac. Równie ważne jest także to, jakiego sprzętu ono używa. Idzie między innymi o drony pozwalające na sfilmowanie fascynujących ujęć z powietrza, właściwie niezbędnych we współczesnych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.