Pozycjonowanie dla początkujących
18 października 2020
Jeśli potrzebujesz zlecić pozycjonowanie stron, wejdź na seo4.net/pozycjonowanie-stron/
Funkcjonują trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– dzielnicę (przykładowo “sklep ogólnospożywczy Retkinia”)
– miasto (“masażysta Kraków”)
– kraj (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w przypadku podmiotów lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do odbiorców przebywających w konkretnym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest przydatna też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie może rywalizować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “sklep obuwniczy”, to “sklep obuwniczy Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Dalszy model pozycjonowania to odpowiednie i sprawdzone wyjście dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords istotnie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to też dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest też to, iż rośnie tendencja do wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– smartfon Huawei P20 biały,
– buty sportowe Adidas Runfalcon białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego zespołu, Zielone Świątki czy Dzień Ojca. Ten typ pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. W większości wypadków należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo uaktualnioną treść strony internetowej.
Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]