PBN – czym jest i jakie daje możliwości?
24 czerwca 2022
Szukasz korzystnej oferty linków kanonicznych? Nie wahaj się! Skieruj się tutaj.
Żeby odbiorca dostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, ale też zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe wyczerpujące i użyteczne dla odbiorcy treści. Lecz nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci blogów.
PBN i ich atuty oraz słabe punkty
PBNy są prywatne, bowiem są tworzone a następnie kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową lub firmę SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci serwisów są na ogół używane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest tylko to, że ich utworzenie wymaga poważnych nakładów finansowych, a następnie trzeba przeznaczać mnóstwo czasu na zachowanie ich w dobrej jakości.
Wizytówki NAP i artykuły z canonicalem, czyli jak korzystać z potencjału PBN
PBNy idealnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są istotne informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, telefon lub e-mail oraz adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil w ogólnodostępnym rejestrze firm, profil na portalu społecznościowym albo artykuł, pod którym dodano firmowe dane kontaktowe.
Inna skuteczna metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z podaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, przydatne teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności z doradztwem finansowym, medycyną i bieżącymi informacjami, prawem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO