Audyt SEO wykryje szereg dysfunkcji witryny

7 grudnia 2021

Dowiedz się, jak zamówić audyt sklepu. Zajrzyj w to miejsce.

Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę spółki, przedsiębiorstwa lub firmy pod kątem rozmaitych obszarów, m.in organizacyjnych i finansowych, a także oszacowanie możliwości rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza więc audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej elementy, jak strukturę nagłówków, kod strony, tytuły i opisy meta, prędkość wczytywania się strony i wiele bardziej i mniej istotnych aspektów. Prócz samego wykazania uchybień oraz błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny znaleźć się także zalecenia odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę www pod względem dostępności, treści na stronie, zgodności ze normami W3C, jak również bezbłędności kodu. Dodatkowo sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, aby wykryła ona wszystkie dysfunkcje strony i – co istotne – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Sygnały, że trzeba zamówić audyt SEO

W sieci znajduje się wiele narzędzi oraz stron, za pomocą których można błyskawicznie i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonać audyt SEO strony internetowej. Plusy takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Argumenty przeciw? Długo by wyliczać. Wersje testowe bądź też darmowe narzędzia z niewielką liczbą funkcji, nie są nieomylne. Jeśli już znajdą pewne nieprawidłowości na stronie, to na pewno nie wszystkie. Sporo błędów (między innymi w kodzie) wychwycić można jedynie podczas analizy przeprowadzonej przez człowieka, a nie algorytm.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję oczekuje się z reguły od kilkunastu dni do mniej więcej 30 dni. Termin na przekazanie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego wykonania. Audyt płatny pozwoli wykryć wszystkie poważne błędy kryjące się na stronie. Jeśli strona została utworzona na platformie typu Magento czy Shoper lub na otwartym szablonie, to błędów do poprawy może być wiele. Jeśli witryna wolno się ładuje i ma wręcz zerową widoczność na ważne dla klienta frazy, to również są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym rozwiązaniem.

Audyt SEO – co pokaże, jeżeli będzie przeprowadzony sumiennie

Dokładnie wykonany audyt SEO może odkryć szereg wad strony, m.in:

  • powolne wczytywanie się witryny w wersji na komputer i na urządzenia mobilne,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • poprawność kodu witryny,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak czy też nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)

.

Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]