Usługi SEO – kto wypromuje stronę w sieci?
31 sierpnia 2020
Zajrzyj na http://bit.ly/2eNNnZ4, aby otrzymać informacje dotyczące SEO
Firmy i administratorzy witryn internetowych, którzy chcą dotrzeć do najlepszych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie działań . Nie dysponując wiedzą w zakresie SEO i nie obserwując regularnie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać właściwie i – kluczowe – skutecznie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat biegłego SEOwca, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki przekazane na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że obok ekspertów od SEO w pracują tam też osoby od kampanii Google Ads, kreatywnego pisania, grafiki i programowania służące rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.
Działanie kompetentnej agencji SEO
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę w toku wyboru podmiotu, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy wybrać markę, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale również tych reklamowych i kreatywnych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że posiada ona duże doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować interesujące portfolio swoich dotychczasowych klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć znajduje się zakładka „Case study”. Przed podpisaniem umowy powinno się przeczytać studia takich przypadków, żeby samemu sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia i jakie kwestie udało jej się rozwikłać. Godna zaufania agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o harmonogramie prac na najbliższe miesiące, a także dostarcza sprawozdanie z ukończonych działań i ich rezultaty.
Inny istotny aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik dobrej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, by dopytać o dodatkowe dane o firmie, nieodzowne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się znaleźć samodzielnie w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO czy o ważnych dla klienta usługach bądź produktach, które chce wypromować.
Co o agencji SEO mówi system rozliczenia jaki oferuje?
Z nieufnością powinno się podejść do firm SEO, które proponują rodzaj umowy z zapłatą za uzyskany efekt. W takim systemie płatność odbywa się dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top5). To nadal często napotykany model rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą wysokie niebezpieczeństwo – można bowiem osiągnąć szybki efekt łamiąc zasady ustalone przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, dlatego dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych pozycji. Co do opłaty za działania firmy SEO, to rzadko jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu niezbędne są wyższe nakłady finansowe, żeby opracować skrupulatny audyt SEO, a potem wdrożyć wszelkie przedstawione w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac są dużo mniejsze.
Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]