Masz filtr Google na swojej stronie? Dowiedz się jak go usunąć?
27 sierpnia 2020
Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Pomimo ogromu starań, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wymienione objawy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim zaczniemy działać należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – działania te ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.